Pod zkratkou CRM se neskrývá nic jiného ne customer relationship management neboli řízení vztahů se zákazníky. Strategie prozákaznického přístupu je založena na win-win, tedy profitování obou stran. Pro firmu je klíčovým prvkem CRM systém – software, který slouží jako procesní nástroj při zavádění a následné realizaci procesů. S čím konkrétně můžete po implementaci dané aplikace počítat?
1. Centralizace informací
CRM systém vnáší do podnikání pořádek a řád. Už žádné všudypřítomné papírky s poznámkami a data rozhozená do spousty souborů na různých místech – všichni oprávnění zaměstnanci získají přístup do centralizované databáze k veškerým klientským informacím a potřebné dokumentaci. Vše je v cloudu, takže odkudkoliv a kdykoliv.
2. Efektivní analýza a predikce
Analýza nasbíraných informací je základním kamenem dlouhodobé prosperity. Díky skvělým funkcím lze v prostředí CRM vytvářet reporty a analyzovat prodejní data jedna radost. Získáte stoprocentní přehled nad všemi důležitými segmenty svého byznysu.
3. Jednodušší vedení projektů
Vhodně zvolený CRM poslouží stejně dobře jako software pro řízení projektů. Disponuje funkcemi pro nastavení specifických pracovních postupů, sdílení informací mezi členy týmu, automatické převádění dokumentů, schůzek, telefonátů atd. na příležitosti a další užitečné nástroje.
4. Efektivní akvizice nových klientů
CRM systém je bezkonkurenční nástroj pro udržení stabilní zákaznické základny, ale stejně dobře ho využijete také v oblasti lead managementu. Software vás bude vést za ručičku a připomene vám důležité úkony (telefonní hovory, schůzky…), které musíte zařídit, aby se z potenciálních zákazníků stali stálí zákazníci.
5. Lepší zákaznická podpora
Zákazníci, kteří musí čekat na odpověď, mají další důvod k přechodu ke konkurenci. Díky CRM systému se jejich požadavky neztratí v éteru a naopak se dostanou k odpovědným osobám včas. Pracovníci zákaznické podpory navíc získají přístup ke kompletní historii daného klienta, takže mu budou schopni opravdu pomoct.