spot_img

BMW 128ti: Nejrychlejší z řady není, ale nejzábavnější rozhodně ano (test)

První sportovní předokolka značky se může srovnávat s nejlepšími.

Písmo: A- | A + 0
Aktivovat posílání na e-mail
Nechte si posílat Ranní brífink SME na e-mail.
BMW 128ti – přehled základních parametrů
Cena od / verze od (eur) 24 396/41 700
Spotřeba kombinovaná – výrobce / test (l) 6,9 – 7,4 / 7,8
Objem zavazadlového prostoru (l) 380
Rozměry – rozvor; délka; šířka; výška (mm) 2 670; 4 319; 1 799 (bez zrcátek); 1 434
Sportovní modely značky BMW se odjakživa spojovaly s pohonem zadní nápravy. V posledních letech sice nastal přesun k pohonu všech kol xDrive, ale stále preferují převážně zadní nápravu.

Představte si však alternativní realitu, ve které BMW vyrábí auto na styl Golfu GTI. Jaká by byla ostrá předokolka značky, která se proslavila zcela jinými sporťáky?

Pokud jste si někdy tuto otázku kladli, z Bavorska ji nyní přichází odpovídat model 128ti. A musíme říci, že nás odpověď velmi mile překvapila.

BMW 128ti (25 fotografií)
Že nejde o další obyčejnou „jednotku“ prozrazuje hned několik věcí. Rozhodně nejvýraznějším znakem jsou červené detaily, které zdobí nárazníky podobné silnějšímu sourozenci M135 xDrive.

Kontrastní doplňky nemusí být každému po chuti, ale stále působí poměrně vkusně. Zejména červené prahy doplněné o nálepku s označením modelu před zadním kolem mají závan nostalgie z dob, kdy každé auto s turbem dostalo pořádnou nálepku na bok, aby si je nikdo nespletl s běžnými auty.

BMW 128ti (zdroj: Filip Režný)
Červená už tak úplně nefunguje v předním nárazníku, ale alespoň odpoutává pozornost od velké mřížky, kterou ještě opticky zvětšuje černé orámování. Pokud si zvolíte modré nebo červené lakování, BMW vymění kontrastní prvky za decentnější, černé.

Naštěstí při přední části auta končí i většina kritiky. Z profilu vypadá skvěle, stejně jako zadní část, kterou zdobí dvě koncovky výfuku a příplatkový střešní spoiler.

Get in Touch

spot_img

Další články autora

spot_img

Reklama

spot_img

Nejnovější články