spot_img

BMW 2 Active Tourer: Druhá generace dostala šanci. Kabinou připomíná iX

Tak přece. Kontroverzní kompaktní MPV dostalo druhou šanci. Pochlubit se může dynamičtějším designem, variabilnějším interiérem a zakřiveným displejem z revolučního BMW iX. Pod kapotou debutují dva nové mild-hybridní motory.

Tomáš Andrejčák 07.10.2021 10:00
Druhá generace Active Tourer má větší … Foto: BMW
Druhá generace Active Tourer má větší ledvinky, užší LED světla a výrazně více skloněné čelní okno.
Osud BMW 2 Active Tourer byl zpočátku nejasný. MPV totiž nejsou v kurzu, a tak se zdálo, že ho Mnichově pošlou do minulosti. Nakonec však padlo kompromisní rozhodnutí. Praktický minivan dostal druhou šanci, ale zbavil se prodloužené 7místné verze Gran Tourer. Možná i proto, že konkurenční Mercedes-Benz v nabídce zachoval třídu B. Navíc přijít s druhou generací Active Tourer nebylo pro mnichovskou automobilku až tak těžké a ani drahé. Tak jako množství jejích modelů řady 1 a 2 (s výjimkou 2 Coupé) včetně X1 a X2 využívá i nový Active Tourer platformu UKL s prioritním předním náhonem, společnou s Mini. Je to „lego“, na kterém se dá postavit prakticky jakýkoliv model – kompaktní MPV nevyjímaje.

Rozměry se velmi neměnily. Rozvor zůstal na … Foto: BMW
Rozměry se velmi neměnily. Rozvor zůstal na shodné hodnotě 2 670 mm a na délce 4 386 mm přibylo pouze 32 mm.
BMW M240 xDrive Coupé – 2021
ČTĚTE VÍCE
BMW 2 Coupé: V Mnichově stvořili ‚malou čtyřku‘. Na toto Stuttgart odpověď nemá
A tak tu máme generační obměnu. Designéři se snažili vtisknout novince nejen současné stylistické prvky BMW, jako velké spojené ledvinky a dynamičtější střih profilu, co vidět zejména na více skloněném čelním okně, zvedající se linii oken, zrcadlech na nožičkách, ale i na jemném charakteru populárních crossoverů, například díky masivním podběhem . Úzké přední světla jsou standardně diodové a za příplatek s technologií Matrix LED. Výfuky už neuvidíte, všechny verze jejich skrývají pod nárazníkem. Emise nejsou v módě. K dispozici budou 16- až 19-palcové disky kol. Očekávat máme lepší aerodynamiku, jejíž prospívají například integrované kliky dveří. Koeficient čelního odporu vzduchu klesl na 0,26. Měnily se i proporce.

Get in Touch

spot_img

Další články autora

spot_img

Reklama

spot_img

Nejnovější články