spot_img

Tesla hlásí rekordy. A ptá se, co je to čipová krize?

Zatímco automobilový průmysl brzdí nedostatek procesorů, americká Tesla láme výrobní i prodejní rekordy. Zjevně je pružnější než její konkurenti.

Tomáš Andrejčák 07.10.2021 14:00
Zatímco linky většiny automobilek stojí nebo … Foto: Tesla
Zatímco linky většiny automobilek stojí nebo běží na zlomek kapacity, Tesla produkuje ve svých dvou továrnách v USA a v Číně auta na plné obrátky.
Nedostatek polovodičů brzdí celý automobilový průmysl. Chybějící čipy zastavují výrobní linky téměř všech značek. Omezení se týkají i Toyoty, která byla díky minulosti a vlastní výrobě procesorů před konkurencí ve výhodě. Předpokládá se, že z tohoto důvodu se tento rok nevyrobí až devět milionů aut, které by jinak sešli z montážních linek. Je tu ale jedna výjimka. A je jí americká Tesla. Té jakoby se čipová krize vůbec nedotkla. Dokladují to nejnovější statistiky. V posledním čtvrtletí, tedy od začátku června do konce září, vyrobila 237 823 vozidel a zákazníkům jejich dodala 241 300.

Tesla 3 – havárie na Taiwanu
ČTĚTE VÍCE
Neuvěřitelné: Tesla vyžaduje autocenzury od vlastních zákazníků. Právní!
V meziročním srovnání to představuje zvýšení dodávek o 100 000 aut a zároveň jde o další čtvrtletní rekord. Tesla se tak dotáhla na polovinu produkce amerického General Motors, který je několikanásobně větším hráčům jako mladá americká značka. Americký gigant přitom očekává v souvislosti s nedostatkem polovodičů nejhorší prodeje od roku 1978. Jak je to možné, že Tesla uniká problému, se kterým si nevědí rady ani ty největší automobilové koncerny? Magazín The Drive uvádí, že Tesle se podařilo včas zareagovat na hrozící výpadek. Obrátila se na nové dodavatele a zároveň přepsala software tak, aby byl kompatibilní s novým hardwarem.

stěrače
ČTĚTE VÍCE
Laserové stěrače? Opět jeden z divokých nápadů Elona Muska
Z toho vychází, že Tesla je pružnější automobilkou než její konkurenti a změny umí provádět doslova za pochodu. Navíc vždy plánovala růst, dokud konkurenti z důvodu pandemie očekávali pokles a kontrahovali níže dodávky polovodičů. Zatímco ostatní automobilový průmysl tedy čeká na výstavbu nových kapacit pro výrobu starší generace čipů, které požaduje, Tesla, považována spíše za IT firmu jako za automobilku, se rychle přeorientovala na jejich novější generaci. Toho je totiž na trhu dostatek, jak nedávno uvedl Pat Gelsinger, šéf Intelu, jednoho ze tří největších producentů procesorů na světě.

Get in Touch

spot_img

Další články autora

spot_img

Reklama

spot_img

Nejnovější články