Zatímco Brusel vyhání dieselem z evropských silnic, jsou země, kde se jim daří. Reaguje na to i koncern Stellantis.
Tomáš Andrejčák 07.10.2021 12:00
Takto připravené naftové motory 1,6 HDi budou … Foto: Stellantis
Takto připravené naftové motory 1,6 HDi budou nyní putovat z Ruska na Západ, aby je koncern Stellantis použil ve svých západoevropských modelech.
Zadá se, že dieselové motory to mají v Evropě sečteny. Pod tlakem politiků se nabídka vozidel s tímto pohonem prudce zužuje. Nafty se zbavila většina malých aut a tento trend míří výše. Nahrazují jejich plug-in hybridy. V srpnu klesl podíl naftových aut na 20%, zatímco ty do zásuvky včetně plug-in hybridů si připsal 21% registrací. Poprvé v historii tak auta s alternativním pohonem převálcovali v Evropě naftu. A lepší to s ní nebude. Odvracejí se od nich politici i zákazníci. Je jen logické, že na takový trend reagují i samotné automobilky.
ACC1
ČTĚTE VÍCE
Vzniká evropský bateriový megakoncern. konečně
Nejnovějším příkladem je strategický tah koncernu Stellantis, který je spojením původních koncernů PSA a FCA. Rozhodl se, že výrobu naftových motorů s kódovým označením DV6, což jsou dobře známé 4-válcové dieselem 1,6 HDi, přestěhuje do Ruska. V Rusku se totiž dieselem stále daří a zájem o ně dokonce roste. Navíc má Stellantis v Rusku výrobní závod psy Rus situovaný v Kaluze, který je společným podnikem PSA Peugeot Citroën (70%) a japonského Mitsubishi (30%). Od roku 2012 zde sjíždějí z linek modely jako Peugeot 408, Citroën C4 či Mitsubishi Outlander včetně těch naftových.
Stellantis – nová elektrická strategie
ČTĚTE VÍCE
Čtvrtá největší automobilka dá do ‚elektřiny‘ 30 miliard. A to její šéf nevěřil
Od února 2021 zde spouštěli zkušební provoz výrobních technologií a nyní je vše připraveno pro sériovou produkci maloobjemových nafťáků. Pikantní je, že kromě zástavby do tamních ruských modelů budou v Rusku vyrobeny nafťáků exportovány zpět do Francie, aby je Stellantis použil v autech pro evropské trhy. Dodávky budou realizovány denně, což znamená, že půjde o velké objemy. Nižší výrobní náklady nakonec možná pomohou udržet tyto úsporné agregáty pod kapotami západoevropských modelů déle, než se původně očekávalo. Připomeňme, že motory řady DV6 HDi používali ve velkém i značky Ford, Volvo či Mini. A dnes je kromě těch francouzských najdeme v Oploch či ve Fiat.
https://stavby-domy.cz/zamereni-pozemku-a-dalsi-sluzby-geodetu/
https://casopisreality.cz/prudky-narust-cen-bytu-na-konci-roku-mensi-byty-vzrostly-i-o-petinu/
https://stavba-bydleni.cz/chytry-dum-pomocnik-nebo-prekazka/
https://blogbydleni.cz/zavlaha-zahrady-pres-aplikaci-v-mobilu-dneska-je-to-jiz-mozne/
https://casopisprodoma.cz/propojeni-nebe-a-zeme-to-je-strom-zivota/