spot_img

Stellantis stahuje výrobu nafťáků do Ruska! Odtud se vrátí zpět

Zatímco Brusel vyhání dieselem z evropských silnic, jsou země, kde se jim daří. Reaguje na to i koncern Stellantis.

Tomáš Andrejčák 07.10.2021 12:00
Takto připravené naftové motory 1,6 HDi budou … Foto: Stellantis
Takto připravené naftové motory 1,6 HDi budou nyní putovat z Ruska na Západ, aby je koncern Stellantis použil ve svých západoevropských modelech.
Zadá se, že dieselové motory to mají v Evropě sečteny. Pod tlakem politiků se nabídka vozidel s tímto pohonem prudce zužuje. Nafty se zbavila většina malých aut a tento trend míří výše. Nahrazují jejich plug-in hybridy. V srpnu klesl podíl naftových aut na 20%, zatímco ty do zásuvky včetně plug-in hybridů si připsal 21% registrací. Poprvé v historii tak auta s alternativním pohonem převálcovali v Evropě naftu. A lepší to s ní nebude. Odvracejí se od nich politici i zákazníci. Je jen logické, že na takový trend reagují i ​​samotné automobilky.

ACC1
ČTĚTE VÍCE
Vzniká evropský bateriový megakoncern. konečně
Nejnovějším příkladem je strategický tah koncernu Stellantis, který je spojením původních koncernů PSA a FCA. Rozhodl se, že výrobu naftových motorů s kódovým označením DV6, což jsou dobře známé 4-válcové dieselem 1,6 HDi, přestěhuje do Ruska. V Rusku se totiž dieselem stále daří a zájem o ně dokonce roste. Navíc má Stellantis v Rusku výrobní závod psy Rus situovaný v Kaluze, který je společným podnikem PSA Peugeot Citroën (70%) a japonského Mitsubishi (30%). Od roku 2012 zde sjíždějí z linek modely jako Peugeot 408, Citroën C4 či Mitsubishi Outlander včetně těch naftových.

Stellantis – nová elektrická strategie
ČTĚTE VÍCE
Čtvrtá největší automobilka dá do ‚elektřiny‘ 30 miliard. A to její šéf nevěřil
Od února 2021 zde spouštěli zkušební provoz výrobních technologií a nyní je vše připraveno pro sériovou produkci maloobjemových nafťáků. Pikantní je, že kromě zástavby do tamních ruských modelů budou v Rusku vyrobeny nafťáků exportovány zpět do Francie, aby je Stellantis použil v autech pro evropské trhy. Dodávky budou realizovány denně, což znamená, že půjde o velké objemy. Nižší výrobní náklady nakonec možná pomohou udržet tyto úsporné agregáty pod kapotami západoevropských modelů déle, než se původně očekávalo. Připomeňme, že motory řady DV6 HDi používali ve velkém i značky Ford, Volvo či Mini. A dnes je kromě těch francouzských najdeme v Oploch či ve Fiat.

Get in Touch

spot_img

Další články autora

spot_img

Reklama

spot_img

Nejnovější články